Jeździsz samochodem osobowym lub kempingowym? Jeśli tak, musisz wiedzieć, że:
Pośredni lub bezpośredni TPMS montowany jest już przy produkcji pojazdu. Jeśli producent nie zamontował w pojeździe TPMS, doposażenie nie jest konieczne, ponieważ wówczas pojazd nie podlega obowiązkowi TPMS.
Warsztat oferujący serwis TPMS poinformuje Państwa o częściach zamiennych, jak np. zestaw serwisowy do konserwacji wentyla czy czujnik zamienny.
Prosimy pamiętać, że z powodu kompleksowej technologii TPMS w celu wymiany opon, przeprowadzenia prac konserwacyjnych i w przypadku problemów (np. ostrzeżenie na wyświetlaczu) warto zwrócić się do warsztatu specjalistycznego, który posiada odpowiednie narzędzie specjalne i do programowania.
Należy bezzwłocznie zgłosić się do warsztatu lub odstawić pojazd i skontaktować się z pomocą drogową, ponieważ opona jest uszkodzona i nie można zagwarantować bezpiecznej jazdy.
Jeśli na wyświetlaczu pojazdu wyświetli się sygnał ostrzegawczy, należy bezzwłocznie zgłosić się do warsztatu, ponieważ albo TPMS jest niesprawny, albo wystąpił spadek ciśnienia.
W przypadku bezpośrednich TPMS przy serwisie opon należy zawsze sprawdzić czujniki.
Pojazdy, które podlegają obowiązkowi TPMS, muszą mieć czujniki we wszystkich oponach.
Jeśli w pojeździe montowana jest nowa opona, również w niej należy zamontować czujnik kompatybilny z TPMS w pojeździe.
Przy bezpośrednim TPMS podczas serwisu opon należy mieć na uwadze poniższe:
Wentyle do czujników podlegają naturalnemu zużyciu i muszą być regularnie konserwowane (zalecenie: przy każdej zmianie opon).
Konserwację może przeprowadzić warsztat z serwisem TPMS.
W pojazdach, które podlegają obowiązkowi TPMS, pośredni lub bezpośredni TPMS zamontowano już w toku produkcji. W przeciwnym razie pojazd ten nie otrzymałby na terenie UE homologacji i dopuszczenia do ruchu.
Późniejszy montaż TPMS nie jest obowiązkowy.