Cel:
Zalety:
Ramy czasowe dla wyposażenia pojazdów w TPMS:
Bezpośredni lub pośredni TPMS musi być zintegrowany już w fazie produkcji pojazdu. Późniejsze doposażenie obowiązuje jako niezgodne z przepisami.
Właściwości TPMS zgodnie z prawem unijnym:
Wykorzystanie dostępnych czujników ESP/ABS poprzez obliczenie ciśnienia w oponach na podstawie obrotów i przesłanie danych do centralnej jednostki sterującej (ECU = Electronic Control Unit, elektroniczny moduł sterujący).
W przypadku straty ciśnienia:
Porównanie z bezpośrednim TPMS:
Monitorowanie ciśnienia w oponach za pomocą czujników w każdej oponie, które mierzą ciśnienie i temperaturę, wysyłanie zarejestrowanych danych drogą radiową do centralnego odbiornika, przetwarzanie danych, komunikat na wyświetlaczu dla kierowcy.
Porównanie z pośrednim TPMS:
W poniższych sytuacjach właściciel pojazdu lub warsztat wchodzi w kontakt z bezpośrednim TPMS:
Konsekwencje dla właściciela pojazdu:
Kompleksowa technologia TPMS utrudnia właścicielowi pojazdu samodzielne przeprowadzenie serwisu opon. Przy zapaleniu się lampki ostrzegawczej (np. uszkodzona opona lub uszkodzony czujnik) oraz przy wymianie opon właściciel potrzebuje warsztatu, oferującego odpowiedni serwis.
Konsekwencje dla warsztatu:
Warsztat musi się bezwzględnie przygotować na nową technologię i zawczasu przedsięwziąć środki, by móc obsługiwać klientów posiadających samochody z TPMS i uzyskać pozycję specjalisty w tej dziedzinie na rynku.
Obecnie wiele pojazdów posiada pośredni TPMS, dlatego warsztaty zostały skonfrontowane z oprogramowaniem i wymogami serwisowymi klientów już przed 1 listopada 2014 roku.
W kolejnych latach liczba pojazdów z TPMS będzie rosnąć. Wszystkie te pojazdy będą potrzebowały czujników zamiennych lub czujników do doposażenia opon zimowych. Dla warsztatów oznacza to ogromny potencjał związany z popytem na określone usługi.
Obok koniecznego know-how warsztaty będą musiały posiadać odpowiednie narzędzia (np. do diagnostyki problemów lub do programowania czujników) i części zamienne (np. uszczelki, wentyle lub całe czujniki).